Duben 2017

A. Villoldo: Návrat duše

18. dubna 2017 v 15:24 | R. Petříčková |  Knížky pro ostatní


Máte vtíravý pocit, že váš život se stal pouhým přežíváním? Jenže kdo si tohle přizná, to za prvé. A za druhé - lze s tím vůbec něco dělat? Chuť změnit život z hodiny na hodinu ještě nemusí být korunována úspěchem, chybí-li správná cesta. Autor této knihy tvrdí, že takový pocit může být zaviněn tím, že se nám na naší cestě (ale někdy i už od narození) ztratil kousek duše. Odešel. Šokem, traumatem, zklamáním…


Recept z chia semínek

3. dubna 2017 v 14:00 | R. Petříčková |  Vaření, recepty

Chia semínka jsou bohatá na vlákninu a esenciální mastné kyseliny. V kuchyni jsou doslova zázračnou ingrediencí pro každého, kdo má rád něco neobvyklého. Během přípravy totiž kolem sebe vytvoří pevný gel a zároveň si zachovávají svěží chuť.
Najednou je tu množství způsobů, jak je připravit.

Takže máte nějaké to ovoce v mrazáku? Letní zbytky jahod, borůvek nebo ostružin?
V dubnu už s nimi není moc zahnutí, všichni se těšíme na novou sezónu, takže proč si neudělat s pár lžícemi chia semínek a zbytky z mrazáku, dobrou jednoduchou ovocnou pomazánku?


Mixovaná chia ovocná pomazánka:
Ovoce nechte rozmrazit a nechte kratince projít varem. Uvolní se veškerá šťáva. Potom můžete všechno rozmixovat a propasírovat (například u jahod), nebo už provařené ovoce propasírovat tak, jak je (například u těch ostružin). Znovu ohřejte k bodu varu, oslaďte dle chuti, nechte rozpustit cukr a do vlažné ovocné šťávy vmíchejte několik lžic chia semínek. Zhruba na 100 ml šťávy necelá lžíce semínek - ale záleží na tom, jak moc chcete mít pomazánku hustou.
Samozřejmě se vše dá udělat i bez tepelné úpravy a z čerstvého ovoce, tady ale v receptu počítají s tím, že nám bude nějaký den ležet v ledničce. Na čerstvé křupavé pečivo je takhle čerstvá křupavá pomazánka úplně skvělá.
Stejně tak se hodí do ovesných kaší nebo do jogurtu. Věřím, že jí mnoho v té ledničce nezbyde, takže… takže to vaření můžete možná úplně vynechat, tohle stejně moc dlouho nevydrží.
Je báječné, jak se semínka v krvavě rudé pomazánce vyjímají!
Chia semínka:
Vyznačují se vysokým obsahem vitamínů, minerálních látek a antioxidantů. Díky svým bílkovinám jsou zajímavé nejen pro sportovce, ale také pro vegetariány a vegany. Kromě toho na sebe vážou velké množství vody a tento gel může sloužit jako rostlinná náhražka vajec nebo oleje. Zároveň v organismu podporují pohyb střev a působí také detoxikačně. Kromě velkého obsahu vlákniny v nich najdete také nenasycené mastné kyseliny, např. omega 3, vitamíny A, B, E, vápník a hořčík a velké množství pro tělo dobře využitelných bílkovin.