Jo Glanville-Blackburn: Nádherné mateřství

19. února 2009 v 13:46 | čajovna |  Knížky pro ostatní


Aneb jak tohle všechno zvládnout, cítit se a vypadat skvěle a přitom zůstat svá. Tak to je publikace určená všem čerstvým maminkám. Určitě ji považuji za cenné vyplnění možná celkem propastné díry na knižním trhu. Všichni se věnují těhotenství, všichni se věnují právě narozeným miminkům a chuděru maminku, která právě ztratila většinu své fyzické kondice, dostatek spánku a potácí se mezi nejrůznějšími bolestmi a "diskomforty, na tu většina knih zapomíná… Nebo šestinedělí odbude pár notoricky známými kapitolami, z nichž nejjasněji vystupuje ta o úzkostlivé hygieně….případně o kojení.




Tady najdete samozřejmě i tyto kapitoly, ale také mnoho dalšího. Kniha je sice původem z Velké Británie, takže tu je pár odchylek od typicky českého zdravotnictví nebo oproti zvyklostem, kdy maminky poprvé jdou do práce, ale v podstatě si tu vyberete i mnoho pro sebe.

Hlavním mottem je totiž únava a přiznám se, velmi jsem s ní bojovala, hlavně po prvním těhotenství. Podruhé už jsem byla trochu moudřejší a dopady nebyly zdaleka tak katastrofické a podobné totální zkáze osobnosti.

Přesto, kdybych tenkrát měla tuto knihu, nejspíš bych z ní něco použila. Třeba akupunkturní bod proti únavě, možná bych zvolila lepší způsob, jak únavu zničit paradoxně pohybem, dala bych si víc záležet na kvalitě stravy. To třeba já osobně považuji za nejlepšího pomocníka proti poporodní únavě.

Že takový boj není zrovna lehký, to vám ukáže tato kniha. A velmi dobře vám poradí a ujistí vás, že všechno je možné a normální a hlavně - MÁ TO ŘEŠENÍ… A na to řešení máte právoplatný nárok. Také mne zaujaly tipy na to, jak zamaskovat únavu, to se opravdu hodí.


Dozvíte se například, že je dobré se vyhnout cukrovinkám, sušenkám a tučným potravinám. Sice krátkodobě zasytí, ovšem k jejich trávení je třeba hodně kyslíku, který potom schází v jiných částech těla, tedy přesněji v mozku a to vede ještě k větší únavě a depresivním stavům. I o depresi tu něco najdete a určitě je vhodné si to přečíst. Příznaky jsou plíživé a často se za ně maminky stydí. A je tu i kapitola pro tatínky.


Víte třeba, že nevolnost může být způsobená i vyčerpáním či stresem?


"Na vyčerpání a stres, které mohou způsobovat nevolnosti, se podílí více faktorů: hormonální změny,nízká hladina cukru, nízký krevní tlak, strava chudá na vitamín B6 a železo…."


A následuje výčet možností, jak bojovat proti těmto specifickým nevolnostem. Knížka mi připadá velmi podařená a určitě bych ji brala jako ideální dárek. Nejen pro čerstvou maminku, ale klidně i pro těhotnou začátečnici v mateřství - ať je připravena!


Přece jen mi něco v knize chybělo… Snad ještě jeden tip, nějaký zaručený, když všechny ostatní selžou.

Zdá se, že tabletku, která by nahrazovala 8 hodin nerušeného spánku ještě nikdo nevynalezl. Tenhle adept na Nobelovku se zatím nenarodil. Nebo už ano?


Vydal Anag, 2008







 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama